Hygiene in hotels

De belangrijkste reden waarom mensen een hotel boeken is de behoefte aan een schone slaapplaats. De meeste tijd brengt de gast door in bed. Het bed en voornamelijk de matras maken dus een belangrijk deel uit van uw service en het gevoel van welbehagen. Zeker wanneer bekend is dat uw hotel zich bekommert om een schoon en gezond matras zullen gasten dit waarderen.

De matrassen in hotels

Jaarlijks slapen verschillende mensen op hetzelfde matras. Per jaar zijn dat gemiddeld 100 mensen op hetzelfde matras. Maar steldt u zich eens voor hoeveel er dat wel kunnen zijn bij drukke hotels als dat van het Luxor casino hotel in Las Vegas of het Burj Al Arab hotel in Dubai. Sommige van hen zijn zeer hygiënisch en anderen wat minder. Sommige hebben huidaandoeningen en weer anderen verliezen bijvoorbeeld urine. Daarnaast vinden er in hotelbedden relatief meer bezigheden plaats die tot vochtverlies leiden. Dit belandt allemaal in de matras. Een gemiddeld hotelmatras bevat 30 maal meer bacteriekiemen per cm2 dan de deurkruk van een openbaar toilet. Voor veel gasten een probleem. Veel gasten vragen zich af; wie heeft er allemaal voor mij...?? En; wat is er hier gebeurd…??

Meer mensen krijgen last van allergieën

Steeds meer mensen krijgen last van allergie. Nu al heeft zo'n 20% van de bevolking last van huisstofmijtallergie. Zij realiseren zich dat de matras de grote veroorzaker is. Het aantal mensen met een allergie zal de komende 10 jaar schrikbarend stijgen(in 2015 heeft 52% van de bevolking een allergie) en wordt daarom een steeds belangrijkere doelgroep. Daarnaast is de matras de overbrenger bij uitstek van bacteriën, virussen en huidaandoeningen. De publiciteit over dit onderwerp is groot. Daarom gaan er steeds meer hotels toe over om een aantal kamers anti-allergisch uit te voeren en tevens de matrassen te laten reinigen. De omstandigheden in een hotel zijn ideaal voor de ontwikkeling van huisstofmijt, bacteriën, virussen, sporen en schimmels. Mensen ontbijten, eten en drinken in bed en produceren daardoor veel voedingsstoffen voor de huisstofmijt. Daarbij worden kamers relatief kort geventileerd en is de temperatuur hoog. De ultieme omgeving voor huisstofmijt en bacteriën. Met matrassenreiniging kunt u zorg bieden voor gastenbinding door middel van de verhoging van de servicegraad. Daarnaast biedt het voor u kansen ten aanzichten van concurrentievoordeel, werving van nieuwe gasten en het lost tevens het hygiëne- en allergieprobleem op. Daarnaast zal door verlenging van de levensduur van de matrassen een kostenbesparing gerealiseerd worden.